ראיון מקיף • שר החינוך בנט למימרן: "לא בטוח שהחרדים יתוקצבו במאה אחוז"  

    דוד לזר 1 Comment on ראיון מקיף • שר החינוך בנט למימרן: "לא בטוח שהחרדים יתוקצבו במאה אחוז"  
    22:49
    12.05.24
    יענקל'ה פרידמן 1 Comment on יענק'לה במונולוג מצמרר: "הפעם האחרונה שראיתי את אחותי"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב ב'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן ב'קול חי' העניק שר חינוך הנכנס נפתלי בנט – הבית היהודי – ראיון נרחב על התפקיד החדש ועל הרפורמות הצפויות לנו – חלקם ממש בקרוב.

    בתחילת דבריו אמר השר בנט כי "קיבלתי את התפקיד הכי טוב במדינה, אין דבר יותר טוב ממה שאני עושה היום, כי אין יותר חשוב מהחינוך של הילדים שלנו".

    הרפורמות של בנט בגני הילדים

    בנט סיפר למימרן על הרפורמות הצפויות לחול בקרוב, "המהפכה הגדולה שאני מתחיל איתה – היא דרמטית מאוד ואני מכוון לגיל הרך, היום לגננת וסייעת יש 35 ילדים בכיתה בגיל קטן והם לא יכולות להגיע לכל ילד עם המגע האישי והאהבה הדרושה, וזה בגלל העובדה שהן עסוקות כל הזמן בלהחליף חיתולים ולטפל בילדים. אנחנו החלטנו להוסיף סייעת שלישית כבר משנת הלימודים הקרובה, בנוסף אנחנו מוסיפים תקציב חדש לגננת, שהיא לבדה תוכל לקנות צעצועים לגן כפי שהיא חושבת לנכון, סגו של 'קופה קטנה' בגן".

    "הדבר השלישי שאנחנו כבר כעת מקדמים הוא בענין הגננות החדשות שאין להם ממי ללמוד כי הרי אין בגן חדר מורים כמו בית ספר, אנחנו שמים מנטורית ותיקה לכל 15 גננות חדשות שתחנוך את החדשות בשנים הראשונות".

    בנט הדגיש שוב בחשיבות הגיל הרך ואמר כי "הוא הגיל הכי חשוב לילדים, גיל שמעניק להם את הלמידה לכל החיים, ולכן השקעתי ושמתי את הכסף דווקא שם כי זה הדבר הכי חשוב", לדבריו, מדובר ב300,000 ילדים במדינת ישראל, בכל גן שיש בו מעל 29 ילדים".

    "לא בטוח שה'מוכר שאינו רשמי' יתוקצב ב-100 %"

    שר החינוך בנט התייחס לתקצוב המוסדות החרדים ואמר כי "אנחנו שותפים עם החרדים בממשלה ולמרות שהערבים לא בממשלה אני שר חינוך גם שלהם", לדברי השר, "לגבי המוסדות שהם מוגדרים כ'מוכר שאינו רשמי' אנחנו עדיין לא יודעים אם הם יתוקצבו ב 75 אחוזים או 100 אחוז, זה נושא שנמצא כרגע בטיפול", לדבריו, "הנושא הזה קשור לא רק למגזר החרדי אלא לכל המוכר ואינו רשמי בכל המגזרים".

    על הקו החינוכי שבמשרד החינוך שבראשותו אמר שר החינוך בנט כי "אני אחראי גם על הכשרת המורים והתכנים וחשוב לי שילדי עם ישראל יאהבו את המסורת היהודית ויתחברו למדינה, יש לנו מורשת ארוכה וצריכים להיות גאים בה", לדבריו, "חשוב שילדי ישראל יכירו את התנ"ך, אמנם לא אעשה זאת בכפייה – אבל בהחלט אלו העמדות שלי".

    בנט התייחס לחוק נהרי ואמר כי "אני עדיין לומד את זה, בשלב הזה אין לי עמדה מגובשת בענין, התמקדתי בחודש הראשון ברפורמה בגיל הרך ובפעולה בתחום המתמטיקה שבה יש לנו נפילה גדולה – שחלילה יכולה לגרום לכריתת העץ שעליו אנחנו עומדים".

    על ההסכם במו"מ עם החרדים אמר בנט כי "אמנם החתימה לא הייתה מולי אבל אני מתכוון לעמוד בכל מה שנתחם בין החרדים לנתניהו, אני עובד יפה מאוד עם הרב פרוש ויש לי גם הרבה שותפים בש"ס".

    "אחד החודשים הכי פחות פוליטיים שחוויתי מאז שאני בפוליטיקה"

    שר החינוך נזכר בתחילת הקדנציה הקודמת שלו וסיפר כי "החודש הראשון בכנסת כעת אינו דומה לחודש הראשון שהיה לנו בקדנציה הקודמת, אז היו כל הזמן מריבות שלל נושאים, דת ומדינה ושחרור מחבלים, וכעת אני עובד במשרד מבוקר עד חצות ללא בלאגן, וככה גם חברי, דרעי בכלכלה וליצמן בבריאות".

    לדבריו, "זה אחד היתרונות הגדולים של הממשלה הזו, אחד החודשים הכי פחות פוליטיים שחוויתי מאז שאני בפוליטיקה, בנתיים הממשלה יוצאת מן הכלל", בנט הדגים: "איילת שקד עשתה שמיטת כספים לעניים שאין לי יכולת אמיתית להחזיר כספים ולא לטייקונים – אין דבר יותר יהודי מזה, לתת למסכנים הזדמנות שניה בחיים, גם אורי אריאל, מטפל בצער בעלי חיים ובבדואים, אני מאוד מרוצה מתפקוד הממשלה ומקווה שזה רק ימשך".

    היחסים עם נתניהו

    על היחסים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בנא כי הם "בסדר", לדבריו, בסוף אנחנו פוליטיקאים ואני שליח ציבור בשביל עם ישראל, ואני מקווה ומעריך שגם נתניהו כזה, המו"מ לא היה קל אבל בסוף התברגנו בצמתים הכי מרכזיים, משרד החינוך, המשפטים ובקבינט".

    "בקדנציה הזו יש לנו את ההישגים הכי טובים שהיו לנו בהיסטוריה מקום המדינה, אנחנו מאוד משפיעים, אבל הדבר האמיתי כאמור – זה לעשות כעת טוב לעם ישראל", אמר השר.

    פליטת הפה של בנט: "הקבינט יתכנס"

    בנט נשאל על ידי מגיש המהדורה אבי מימרן, "מה קורה עם הקבינט הביטחוני שלא מתכנס?", בנט ענה: כי "הקבינט יתכנס אבל אני לא רוצה להיכנס לזה. אני חושב שכל החברים שם הם עניינים ורוצים רק מה שטוב למדינה".

    כשר הכלכלה לשעבר התייחס בנט לאפליית החרדים בתעסוקה ואמר כי "אכן יש בעיה בהעדר חרדים בתפקידים בכירים בגופים הממשלתיים", לדבריו, "אני יכול להוכיח שיש אפליה בעניין, וזאת מהעובדה שאני רואה מעט מאוד חרדים פקידים בכירים בשירות המדינה, זאת עובדה שרואים בעיניים, ויש כאן שתי בעיות, ראשית, יש כאן כאמור אפליה חמורה וגם יש כאן בעיה שלחרדים אין מספיק כוח לתת ביטוי לדברים שבאמונתם".

    לימודי ליב"ה

    על תקצוב מוסדות שלומדים בהם ליב"ה אמר בנט כי "נושא לימודי הליב"ה הוא ענין חשוב מאוד בעיני ואני לומד אותו ולפני שאני מתבטא בענין אני רוצה ללמוד אותו לעומק", לדברי השר, "אני בסך הכל בעד שיהיה לכמה שיותר אזרחים את היכולות ואת הידע בכדי שיהיה להם כלים לחיים. אני מדבר בשקט עם מנהיגים בעולם החרדי ובודאי שמי שלמד תורה שילמד, אבל שאר הציבור שווה לו ללמוד עוד נושאים הכרחיים", לדבריו, "הלקח הגדול שלי הוא לבוא בטוב ולא לבוא ברע, כי זה מביא את התוצאות הטובות, כי כשמגיעים ברע הציבור החרדי מתכנס נגד הדבר הזה".

    תקציב הישיבות

    על תקציב הישיבות שנמצא תחת משרד החינוך אמר בנט "הדברים כבר נסגרו במומ הקואליציוני בין החרדים לנתניהו ואני מתכוון לעמוד בכל מה שנחתם שם. מה שסוכם שם אני יעמוד על זה ככתבו וכלשונו".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      יאללה אתם מוצאים בכל מה שהוא אמר כזו כותרת שהרי בלי זה לא יפתחו את הכתבה כי הוא לא מזיק אתם לא עושים כותרת מזה שיש שיתוף פעולה מלא וכו' וכו' רק כל משפט אנחנו מופלים לרעה יאו השתגענו